Followers

Wednesday, December 7, 2011

Sedutan Bab 16

“Luqman…..”.

“Iye Cik Mya….”.

“Ehh awak ni. Kita kat rumah la..bukan dalam kelas. Janganlah panggil saya macam tu”.

Luqman yang sedang ralit memerhati soalan subjek ‘ Rekabentuk Proses’ senyum sendiri.
Sengaja dia mengusik Mya Zara. Bila melihat Mya Zara naik marah, hatinya rasa geli hati. Hilang terus serabut di kepala. Sejak tadi kepalanya pening memikirkan cara hendak menjawab soalan itu. Kalau dibuatnya esok keluar soalan yang sama, idak ke ralat tidak dijawab?

“Iyelah..apa bendanya ni? Cakap sajalah...”. Luqman hanya menjawab malas-malas.

“ Awak busy ke sekarang?”. Luqman mendengus. Kita suruh cakap, dia tanya soalan lagi. Macam-macam lah dia ni!

“ Agak busy. Esok aku ada final paper ‘ Process Design’. Tapi..emmm…cakap sajalah. Aku dengar”. Mya Zara senyum lantas berpaling ke belakang. Luqman masih kelihatan kusyuk mengadap kertas yang berselerakan di atas meja belajarnya.

“ Emmm…kalau saya nak mintak awak pusing, pandang saya kejap boleh? Tak lama, 10 minit je..”. Berkerut dahi Luqman mendengarkan permintaan Mya Zara. Sudah di beri izin nak bertanya, nak suruh pandang dia pula. Hai Zara, memang kau ni macam-macamlah!

Luqman menurut. Badannya di pusingkan kebelakang menghadap Mya Zara. Kedua-dua belah tangannya ditongkatkan di bawah dagunya sambil mata terkerdip-kerdip memandang Mya Zara.

“Apa lagi, cakaplah?”.

Mya Zara senyum.

“Emmm awak, saya rasa kita patut ubah la cara panggilan kita”. Makin berkerut dahi Luqman kali ini. Ini soalan ke, pernyataan ni ?

‘ Maksud ?’.

“ Tak bestlah dengar awak cakap ‘kau’, ‘aku ‘. Kasar sangat lah. Kau..kau…saya bukannya lembu.”. Luqman mencebik. Apa pula kaitan binatang empat kaki tu dengan hal ni?

“ Bila masa aku panggil kau ni lembu pulak?”.

“ Kau lagi?”

.Luqman sengih tiba-tiba. Bila berulangkali dia menyebutnya, baru dia faham maksud sebenar Mya Zara.

“ Aku maksudkan K.A.U. Tapi kalau kau nak anggap C.O.W apa salahnya?”. Luqman gelak besar. Mya Zara pula juih bibir. Suka sangat ye!

“ Kita tukar ye Luqman...”. Mya Zara senyum semula, separuh mengharap.

“ Okey...Lu dengan Gua ye!”. Mya Zara geleng.

“ Beta..tuan Hamba?”. Geleng lagi. Luqman garu kepala yang tak gatal.

“ Adinda....Kekanda?”. Mya Zara gelak, kemudiannya geleng lagi.

“ Suka hati kau lah. Malas nak suggest dah”. Luqman sudah mula tarik muka bosan.Dia sudah mula ingin berpusing semula menyambung kerja sebelum tangan Mya Zara menarik lengannya.

“ Abang..dengan Zara...bolehkan?”.

Kali ini Luqman pula mencebik lalu menggeleng.

“ Aku lagi muda dari kau okey...apesal pulak aku jadi abang?”ujar Luqman dalam nada tak puas hati.

“Okey..kalau macam tu, kita ambik yang paling mudah dulu. Saya dan awak. Boleh?”.

“Awak..awak...macam burung wak-wak je aku dengar”. Mya Zara ketawa kecil.

“ It’s better than cow! So, kita mula dari sekarang ye...”.

“ Suka hati kaulah…”.

“Haippp!! Kau lagi ye?”.

Luqman mengeluh.

“ Suka hati awaklah Zara….”.

Mya Zara senyum puas hati. Sekurang-kurangnya ada juga kemajuan dalam hubungan mereka. Tak mengapa Zara, step by step ye!

“ Luqman....”.

“Apa lagi ni?”.

“ Awak tak jawab lagi soalan saya hari tu kan?”.

“Soalan mana lagi ni Zara oiii…saya ada paper esok ni.Isyhhhh..serabut la macam ni”.

“Soalan tu la...awak suka saya ke....”.

“ Saya dah jawab kan?”. Potong Luqman tiba-tiba.

“ Mana ada! Hari tu kan..awak cakap..”.

Tiba-tiba saja Luqman berpaling lalu satu ciuman di berikan di pipi kanan Zara.Zara terdiam. Mukanya merona merah dan rasa panas menyerbu mukanya. Dia tunduk malu.

“Zara, ada benda yang kadang kala tak perlu dicakap.Cukup dengan perbuatan, dah jelaskan semuanya”.Balas Luqman bersahaja dan kemudian dia berpaling semula, menyambung semula kerjanya.

Dia sayang aku? Luqman sayang Zara? Mya Zara senyum panjang. Hatinya berbunga riang. Ikutkan hatinya ketika itu, mahu saja dia melompat setinggi yang boleh.Biar semua orang tahu, betapa gembiranya dia waktu ini.

" Tak payah nak lompat-lompat. Nanti runtuh pula apartment ni". Lamunan Mya Zara terhenti bila ditegur. Dia mencebik. Sibuk je dia ni tau! Macam tau-tau saja apa dalam fikirannya.

Tak apalah, dia tak mau cakap pun tak apa. Yang penting, dia tahu lelaki itu juga sayangkannya. Saya sayang awak Luqman! Sayang sangat-sangat! Mya Zara senyum lagi.




p/s: moga terhibur dgn sedutan ni ye..full entry this weekend insyaAllah..jika askar2 kecik ini sudi bagi co-operation..hehehe....tqvm for all the supports  ye...luv u all.... :-)






20 comments:

Nina HanieyNasir (Cik Nina) said...

so sweet......huhuhuhu.......ble nuqman blk ek writer......kasi lmbt ckit tau.....nk tgk zara n luqman bahgia dulu......

Hanim69 said...

kasi Luqman n Zara dh ada ank baru Nuqman balik.... biar dia terpegun tngok perubahan Luqman.....

Anonymous said...

wahhhhhhhhhhh..ini sudah bagussss..-Say Hello

Anonymous said...

sweetnye,,,,,blh t'senyum spnjgng ari...

eyfa said...

so sweet...hihi sya pn mcm nk ikut je melompat...hehe

Anonymous said...

akak cpt la smbung x sabar nk bc lg ni best2 :)

ryana said...

bgi daorg bahagia dlu tau ...
bru bg konflik.....
pas ni apa jadi

Anonymous said...

sangat suka!!! bravo luqman!!!

Anonymous said...

i like toh part zara yg gedik ngan luqman - nice approach zara - keep it up heeheee .... hope zara terus usik luqman - aaa aaa ah --- luqman n zara lum g honeymoon kn?

cHEk_InN aiNi said...

comel!!!

Ciputchiapp said...

ehek...ehek... suke nye.. :D
xsabar nk tggu weekend..

Anonymous said...

sweet3.. cepat smbung

Hello!say saya said...

Yes...Luqman syg Zara!!!
hahaha,,,zara step by step seduce luqman!
Terbaik!
akk sambnung lg ek!!! :)

melur said...

hahaha,,,nk lagi!

bila bidak smart berbicara said...

Sweet Lol!
She' trying to seduce Luqman?
Good!Have improvement!
Chaiyok Zara 'n' Luqman,,,
Akak writer please update entry,,,
And...Luqman love Zara... :)
Keep it up Zara,,, :)
Akak writer what's mean askar2 kecik?

Anonymous said...

Buat askar2 kecik...
Jangan la kaco2 mama ek..kesian kat auntie2 sume nak bace sambungan cite ni yer.. :)

pipvz devil said...

waaaa sungguh ku xsabar..lg cpt lg bgus..ngeh3..

Eyzan SuEyzan said...

so sweet...xsabar nk tngu n3 seterusnya..

Anonymous said...

so sweet..nk lagi,nk lagi.. :)

Wild Cherry said...

harap2 janganlah zara berubah hati bila nuqman balik...

Jom borak!

 

******Ini nukilan hati aifa ***** Published @ 2014 by Ipietoon