Followers

Sunday, December 4, 2011

Sedutan Bab 15


Mya Zara memuncungkan mulutnya, sambil tangannya menyikat perlahan rambut yang panjang hingga ke paras dada.Dia Benci!Meluat dengan sikap mereka! Dua-dua pun sama. Yang perempuan tu dah memang satu hal dah. Mulut memang dah tak ada insurans. Macam lah dirinya pandai sangat. Turun ke dapur pun sekali sekala, ada hati nak komen. Macam lah diri dia tu juri Masterchef!

Lelaki itu pula….lelaki itu kan suaminya? Dia pun sama mengomen itu ini juga. Kurang-kurang, hargailah usaha dia untuk memasak. Bukannya turut sama jadi ‘ juri tak berbayar’ .Wajah Mya Zara kembali mendung.

Pintu bilik terbuka perlahan.  Dari cermin, Mya Zara sudah tahu gerangan yang baru saja masuk. Dia kembali mencebik seperti tadi.Rasa tak puas hatinya masih ada pada lelaki itu. Kehadiran lelaki itu, sedikit pun tidak diendahkan. Dia sibuk menyikat rambutnya yang kemudian diikat ekor kuda. Losyen tangan dicapai lalu disapu pada tangannya.

“ Nah….”. Mya Zara sedikit tersentak bila hanger pakaian di hulurkan kepadanya. Dia menoleh ke kanan. Luqman sedang memandangnya sambil tersenyum mengejek.

“ Nak buat apa ni? Baju awak semua saya dah sangkut dalam almari”. Tegas Mya Zara. Senyuman lelaki itu sedikit pun tidak mengubah hatinya. Jam tangan di pergelangan tangan di tanggalkan, lalu diletakkan di atas meja.

“ Siapa suruh kau sangkut baju aku. Aku suruh sangkut hanger baju ni pada mulut kau yang panjang sangat tu. Perangai macam budak-budak! Cakap sikit pun nak merajuk!”. Mya Zara ketap bibir. Mata bulatnya tajam memandang ke arah Luqman yang masih tersenyum mengejek ke arahnya.

“ Suka hati saya lah. Mulut saya. Nah, ambik balik hanger ni. Cuba awak sangkut dulu kat mulut awak. Kalau best, baru saya cuba”. Tangan Luqman  di tarik lalu hanger pakaian di letakkan di atas tapak tangan lelaki itu.

“ Ehhh..mulut kau tu aku bayar tau. Ingat murah-murah ke? Lima belas ribu tahu tak?”. Luqman tak mahu mengalah. Sengaja dia mahu membakar lagi hati Mya Zara. Melihatkan perempuan itu merajuk, hatinya rasa geli hati. Komen sikit pasal masakan dia pun nak merajuk macam tu sekali. Hail ah perempuan.

“ Alah…bukannya duit awak pun. Duit ummi dengan arwah abah kan?”.

“ Ehhh..tolong sikit ye. Kami adik beradik memang simpan duit dari kecil okey. Duit hantaran tu, duit simpanan tau.Haaa..kalau duit majlis, baru lah duit ummi dengan arwah abah”.

“Tapi duit hantaran tu bukan duit awak pun. Duit Nuqman!”.

Kali ini Luqman terdiam. Idea untuk terus menyakat Mya Zara hilang tiba-tiba. Perlahan-lahan tangannya digenggam kuat. Rasa marah dan sedih yang bercampur aduk cuba ditahan.Nafas ditarik panjang,dirinya cuba disabarkan.Tanpa sebarang kata, kunci kereta di atas meja solek dicapai dan dia berlalu keluar dari bilik itu meninggalkan Mya Zara terpaku tanpa kata.



p/s: entry kali ini mungkin sedikit lewat..so kita layan je dulu sedutannya ye. seperti biasa..lambatnye kerana proses editing yg sgt slow sbb cik penulis jadi 'temporary single mom', so masa nak ngadap pc pun limit..hehehehe....ampun.....


15 comments:

Anonymous said...

hishhh ... Mya neh mulut tu - kn luqman dah merajuk .... noooo .....

jaz can't wait 4 full version .... thanks writer .... :)

Anonymous said...

issk..isskk..awat gatai sgt duk sebut nama Nuqman Pn.Zara oii..kan Inche somi dah merajuk.

ape2 pon tetap bestt.. tak sabar nak tunggu entry penuh (^_^)v

Anonymous said...

ego dua2 tu x abis lg ye...

Anonymous said...

setia menanti...

kleo said...

saya tunguu! ^^

Faze said...

Alahai Zara boleh sebut Nama Nuqman la pulak.

Anonymous said...

ala.. jgn la disebut2 name nuqman tu.. cik writer.. tak payah edit2.. i redha je kalo panjang2..hehehe

Anonymous said...

hmm..majuk lak zara-Say Hello

sAyA said...

btoi 2 ! x yah edit2. kami sanggup bace panjang2.. hehehe.
cepat cikit ye kak writer. x sabar nih

cipUtchiaPp said...

alaa..cpt la update..xsabar ni..

nape mya ni suke sgt sebut pasal nuqman...heee, x jaga ati suami btol.. luqman pon satu..x habis2 ngan ego dia..cube jdi lembut hati sket..

ryana said...

krisis lagi......
bla nye nak aman damai ni ....
datang pulak penyibuk yg sibuk nak menyibuk....
bertambah tambah masalah je....
next2....

Hello!say saya said...

Akak x pyhlh edit-mengedit.Saya dengan rela hati baca panjang-panjang.Sya pasukan RELA...please akk pot next 4 tomorrow!!!I'm beg you!

Salmah Hanim said...

hadoiii... Zara jgn laa sebut2 lagi nma Nuqman depan Luqman lagi... cukup2 la tu... hargaila kehadiran Luqman di sisi dia....

Anonymous said...

tahniah kpd writer novel ini..cerita yg menarik n bleh wt sy ketagih..dr prolog hingga yg strusnye membuat kn sy tertunggu ape ksudahan bg luqman n mya.. (^___^) next en3 plz~

Anonymous said...

akak smbung lg best la...:)

Jom borak!

 

******Ini nukilan hati aifa ***** Published @ 2014 by Ipietoon