Followers

Thursday, April 19, 2012

Meh, Sandar pada Aku! Bab 7




Langkah kakinya di atur perlahan. Akalnya pula mencongak-congak sendiri atas alasan apa pula dia patut ada di sini pagi-pagi buta sedangkan mesyuaratnya di HQ akan bermula setengah jam saja lagi. Malas hendak mencari alasan, langkah kaki dipercepatkan taktala susuk tubuh yang memang dinanti-nanti berada betul-betul di tempat yang sepatutnya. Dia kemudiannya berdehem perlahan bila langkah kakinya terhenti di depan biliknya.

“ Tangan kau dah okey ke? Kenapa tak ambil cuti lagi?”

“ Haaa? Ooo Dr.Syed. Awal datang hari ni?  Emmm…sakitnya dah kurang, tapi balutan belum boleh buka lagi. Doktor kasi MC, tapi saya rasa sihat. Jadi saya datang hari ni.”

Wajah Dr.Syed hanya di pandang sipi-sipi sahaja. Segan untuk dia pandang wajah itu lebih lama bila teringatkan cerita Kak Mas malam tadi. Bukan tentang kisah Dr.Syed bayar bil perubatannya tapi tentang Dr.Syed yang mengendong beban berat badannya 42 kg tu dari tingkat atas bangunan ini sampai ke dalam kereta dan kemudian hingga dia terbaring atas katil hospital! Urrghhhh…membayangkan hal tu sahaja dah buat dia tak mampu nak tidur lena sepanjang malam tadi.Malu seyyy!!

“ Kenapa? Sehari tak tengok muka Adam, tak boleh? Sebab tu sakit-sakit pun datang juga?” soal Dr.Syed serius. Riak wajahnya sedikit berubah. Rasa kurang senang bila gadis dihadapannya itu enggan memandangnya bila bercakap. Ada apa dengan penampilan diri dia hari ni sampai budak depan ni hanya pandang sipi-sipi ala-ala menjeling pun ada !

Kali ni Tasneem menoleh. Wajah Dr.Syed di pandang tepat. Ni apehal pula dengan dia ni…pagi-pagi datang dah nak sembur orang? Bangun silap bantal kea pa? Sudah lah aku ni sakit disebabkan idea bodoh dia semalam, maaf pun tadak…cuma pasal bil tu…hurmmm. Tasneem tergigit lidah di situ. Niatnya hendak menyembur semula Dr.Syed terhenti disebabkan hutang bil.

“ Mestilah tak boleh Dr.Syed. Dia kan, bakal tunang saya! Selagi saya masih bernafas, tengok muka dia hari-hari tu dah jadi satu kewajiban!” balas Tasneem bersahaja. Entah dari mana idea itu datang secara tiba-tiba.

Membulat mata Syed Nadzhan taktala jawapan itu diterima. Perlahan-lahan dia melepaskan nafas panjang. Jadi memang betullah budak ni ada affair dengan budak Adam tu. Ahhh...abaikan ! None of your business Nadzhan !

“ Ikut kau lah. Bil hospital, jangan lupa bayar pada aku balik. Ini resitnya, bayar tepat-tepat. No discount! Haa sekarang…kau salin tajuk ni, kau cuba carikan maklumat untuk aku. Kalau aku nak suruh kau buat eksperimen pun, tak boleh juga kan? Tak kan lah company ni nak bayar kau gaji buta so kau duduk kat tempat aku, tunggu sampai aku balik. Aku ada kerja dekat HQ.”

No discount! Geshhhhh! Satu lagi sifat Dr.Syed yang baru dia tahu hari ini. Kedekut taik hidung masin ! Hisyhhh...sombong, berlagak bagus dan sekarang kedekut ! Wahhh...penuh dengan sifat-sifat Madzmumah !

“ Iye, dah dapat duit elaun nanti, saya bayar. Bil makan pun nanti Dr.Syed jangan lupa bagi saya juga tau !Tempat Dr.Syed?” kepalanya dijengahkan sedikit ke dalam bilik di sisi kirinya. Melihat kerusi empuk warna merah itu terbayang pula kisah kali pertama dia di serang ‘kekasih’ Dr.Syed, Dr.Aleesya. Pantas kepalanya digeleng laju. Seram ! Tak ! Tak boleh ! Pisang tak boleh berbuah dua kali !

“ Tak nak lah Dr.Syed..nanti Dr.Aleesya...”

“ Abaikan dia. Apa pun dia nak cakap, kau duduk je kat situ sampai aku datang. Faham? Dah, masuk. Sekarang!”.

Abaikan? Beria-ia mata kecilnya dibesarkan pada Dr.Syed seolah-olah minta kepastian. Senang saja nak cakap abaikan. Tapi nanti yang terima kutukan, umpatan orang sekeliling dia juga. Bukan dia tak tahu, sejak hari pertama dia masuk ke sini dia dah jadi buah mulut rata-rata staf di situ. Tak cukup dengan itu, Dr.Aleesya pula dah buat dia macam musuh . Asal bertembung saja di tandas atau pantri, sampai nak terbeliak mata perempuan itu menjeling ke arahnya. Belum kira lagi, muncungnya yang panjang sedepa sampai boleh buat sangkut hanger!

“ Afnan Tasneem. Sampai mana dah kau berangan ni? Ada sampai Niagara Falls?”.

Plofff!!Ploff!!! Kepulan-kepulan angan Tasneem hilang macam tu saja bila ditegur suara garau Dr.Syed. Tasneem sengih. Mencicit dia berlari masuk ke dalam bilik itu sambil memegang diari dan buku notanya. Malas nak bersoal jawab lebih panjang bila Dr.Syed tiba-tiba dah bertukar jadi Hitler!

Masa berlalu. Dari waktu makan tengahari hingga petang menjelma tapi batang hidung Dr.Syed masih belum muncul-muncul juga. Hisyhh Dr.Syed ni. Kalau nak kerja sampai malam pun dekat HQ tu, tak apalah. Tapi sekurang-kurangnya inform la pada dia dahulukan ? Ini tidak, dah jadi macam tugu negara pula dia duduk dalam bilik tu. Tengah sibuk dia berangan sendiri, telefon bimbitnya berbunyi.

“ Anim, kau kat mana? Kami dah lama tunggu kat dalam kereta ni!”

Suara nyaring Salwa di corong telefon  menyedarkan Tasneem yang dia sudah pun melangkau masa kerja. Sekilas dia menjeling ke arah jam tangannya. Dah pukul 5 petang! Mana Dr.Syed ni? Hisyhh..macam mana ni? Nanti kalau dia balik dahulu dan Dr.Syed balik dan lihat dia tak ada di sini, dia marah pula! Geshhhhh!!!

“ Aku minta maaf. Lupa nak beritahu, aku balik lewat sikit. Ada kerja. Kau dengan Kak Mas balik dulu ye!”

“ Laaa.. ye ke? Banyak lagi ke kerjanya? Kalau tinggal sikit saja lagi, kami boleh tunggu.”

“Banyak lagi Awa! Kau balik dulu ye. Nanti,pandai-pandailah aku cari cara nak balik.”

‘ Mana ada teksi lalu kat sini Anim ! Tak apa, kalau dah siap beritahu je kami ye. Nanti kami datang. ‘

‘ Okey beb ! Aku tunggu Dr.Syed balik dulu ye..”.

“ Dr.Syed? Anim….”.

Panggilan telefon pantas dimatikan. Malas nak memanjangkan soal jawab dengan Salwa. Masak sangat dengan sikap Salwa yang kadang-kadang suka besikap macam akak-akak. Caring yang amat! Sorry Salwa! Aku tahu kau sayang aku! Tasneem senyum sendiri. Telefonnya di masukkan semula ke dalam beg tangannya sebelum menyambung semula bacaannya.

Masa berlalu dan Tasneem yang kebosanan hampir tersengguk-sengguk kepalanya dengan mata terpejam sambil tangannya masih kemas memegang mouse komputer.

“ Kau buat apa kat sini? Kenapa tak balik lagi ? ‘

Tasneem tersentak. Rasa macam kilat menyambar diri bila suara itu tiba-tiba menegurnya.  Matanya digenyeh perlahan lalu berpaling ke sisi kerusinya.

“ Kerja Dr.Syed dekat HQ  dah siap ke?” soal Tasneem perlahan. Masih dalam keadaan mamai.

“ Sudah. Kenapa?”.

Mata Tasneem yang tadinya mengantuk amat, terasa kembali cerah. Dia boleh tanya kenapa? Biar betul! Dengan Dr.Syed yang mana satu sebenarnya dia bercakap pagi  tadi? Siapa pula yang beri tugasan supaya dia cari bahan dan duduk tercongok dalam bilik ni sejak pagi tadi?

“ Tadikan Dr.Syed suruh saya tunggu sampai Dr.Syed habis kerja dan datang semula ke sini?”

Wajah Syed Nazhan sedikit berkerut. Bila masanya ni?

“ Iye ke? Aku ada cakap macam tu? Ehhh…dah senja ni. Semua orang dah balik. Tinggal kau....”.

Tasneem bagaikan tersedar dari mimpi panjang. Dia bingkas berdiri tegak. Mata kecilnya tajam memandang ke wajah bersih milik penyelianya yang ternyata lebih tinggi darinya. Melihatkan wajah itu, tak semena-mena perasaan takut dan bimbang berdua-dua an dalam bilik  makmal sebesar itu dengan Dr.Syed mula menguasai dirinya.

Isyhhh..kalau apa-apa jadi pun antara dia dengan Dr.Syed dalam bilik ni, siapa yang tahu? Hampir semua staff dah balik. En. Zul yang sibuk buat kerja kat makmal belakang pun rasanya dah balik pukul 6.30 petang tadi. Pak Guard pun bukan boleh masuk dalam bangunan ni !

“ Kenapa kau pandang aku macam tu?” Soal Nadzhan tak puas hati bila mata kecil itu memandangnya dari atas  ke bawah berkali-kali.

‘ Errr...saya dengan Dr.Syed..berdua...”. Wajah Tasneem ketat. Jari telunjuknya perlahan ditunjukkan ke arah Dr,Syed dan kemudiannya ke arah dirinya sendiri. Syed Nadzhan mencebik, tangannya lantas dicekak kan ke pinggang.

“Ehhh..kau jangan nak fikir bukan-bukan pula. Aku bukan lelaki macam tu...”

Kata-kata Syed Nadzhan terhenti bila senyuman Tasneem terbit tiba-tiba dan kemudian tangannya menepuk perlahan kepalanya. Wajahnya kelihatan lebih lega dari sebelumnya.

“ Ha’ah….iye lah kan? Lupa pula saya. Apa yang saya nak bimbangkan. Dr.Syed kan memang tak minat pada perempuan sebab Dr.Syed...”.

Kata-kata Tasneem mati di situ bila menyedari mata penyelianya itu tajam memandang ke arahnya. Tubuh Tasneem terasa menggeletar. Perlahan. Tasneem, apa kau dah buat ni??

“ Aku apa?” Soal Syed Nazhan. Tegas.

“Tak ada apa-apa Dr.Syed...”. Kalau tadi badannya menggeletar, kali ini terasa seram sejuk pula. Macam nak demam!

“Aku tanya sekali lagi. Aku apa?” Soal  Syed Nazhan lagi. Kali ini lebih serius. Wajahnya didekatkan pada Tasneem yang tinggi hanya paras bahunya.Tasneem telan air liur. Pahit. Think Tasneem, think! Cepat cover line!

“Errr… Dr.Syed kan  hensem! Tentulah Dr.Syed tak suka perempuan macam saya yang biasa-biasa ni. Betul tak?”.

Syed Nadzhan tergamam. Badannya kembali ditegakkan. Dahinya sedikit berkerut. Akalnya cuba menangkap tiap patah kata yang baru saja didengari tadi.

Tasneem turut tergamam . Perlahan bibirnya diketap . Apa yang kau merepek ni Tasneem? Puji depan-depan muka dia yang dia hensem?Apakah? Buat malu satu kampung ni wehhh!!

Tidak lama kemudian, ketawa Syed Nadzhan pecah memenuhi ruangan bilik itu. Kepalanya digeleng perlahan berkali-kali.

“ Kau ni, boleh tahan lucu juga kan? Dah, cepat kemas barang. Aku hantar kau balik. Nanti, lagi lama kita berdua kat sini tak elok juga. Elok-elok berdua, ada pula datang yang ketiga. Dari tak suka, terus jadi suka pula!”

Uishhh lain  macam saja bunyinya. Apa dah jadi dengan Dr.Syed ni ? Macam angin monsun pun ada. Sekejap marah, sekejap lagi boleh gelak. Makan dalam, penuh makna betul kata-kata dia tadi. Macam pantun dua kerat pun ada ! Hailah Dr.Syed !

************

“ Mama!! Rindu sangat dengan mama! Kenapa datang tak beritahu Anim dulu ! ‘

Tasneem menjerit kegembiraan bila wajah mamanya yang menyambut kepulangannya malam itu di hadapan pintu rumah sewa. Tubuh mamanya dipeluk erat sebelah tangan. Biarpun baru 2 minggu tak berjumpa rasa macam 2 bulan saja!

“ Mama saja nak buat spot check! Gotcha! Dating, malam-malam ye anak mama ni!”.

“ Mana adalah mama. Anim buat kerja. Supervisor Anim tu bagi Anim kerja banyak sangat!”.

“ Kerja, kerja juga Anim tapi jangan sampai bahayakan diri. Cuba tengok tangannya ni. Berbalut besar!”.

Tasneem sengih panjang. Pelukan pada mamanya dipereratkan lagi. Mama..Anim rindu mama! Rindu sangat-sangat!

“ Oiitt baby tua! Sudah-sudahlah tu, pergi mandi dulu ! ‘

‘Eleh..jeles lah tu ! ‘ Mastura ketawa kecil.

‘ Tak ada maknanya ! Kamu pergilah  mandi dulu Anim. Akak dengan mama kamu nak bincang pasal barang hantaran... ‘.

‘ Hantaran ? Siapa nak kahwin ni ? ‘ Soal Tasneem dengan wajah kehairanan. Wajah mama dan Kak MAs di pandang bersilih ganti.

“ Haihhh…siapa lagi. Kamu la! Kamu kan nak bertunang dengan Adam ? ‘

‘Apa ?? ‘.

Kak Mastura gelak besar. Sofa disisinya ditepuk berkali-kali.Suka benar dapat mengenakan adik sepupunya lebih-lebih lagi bila melihat wajah tercengangnya dengan mulut ternganga besar.

‘ Nama supervisor Anim tu, Adam ke ? ‘

“ Yang tu nama nya Syed Nadzhan auntie Diba. Adam ni student master...”.

“ Okey...stop...stop. Cuba cakap betul-betul. Siapa sebenarnya yang nak kahwin ni? Kak Mas?”.

Mastura menggeleng laju. Tasneem mengeluh. Kepalanya digaru biar pun tidak gatal. Kalau bukan Kak mAs, siapa pula? Tak kan dia pula kot? Dia dengan Adam? Hisyhhhh....

“ Mama lah sayang...”.

“ Mama? Mama nak kahwin?”.

************

“ Kenapa dengan tunang saya ni? Tadi beria-ia semangat nak datang makan sini. Dah dapat makanan, dok diam tenung je. Makanlah...”.

Tunang? Wajah Adam Naufal dijeling sekilas sebelum pipi putih mulusnya berubah warna merah. Segan dan malu diusik begitu. Ini semua ‘misi’ baju purple tu punya pasal. Pandai-pandai dia saja nak create status mereka berudua sebagai tunangan. Tak pasal-pasal dia diusik dengan Adam dan Salwa sampai dia merajuk panjang. Dan sekarang, waktu dia sedang berseedih...Adam masih nak mengusik lagi?

“ Janganlah sedih-sedih ye Afnan. Senyumlah sikit. Saya bergurau je tadi tu. Senyumlah ye...”

Tasneem memaksa dirinya untuk tersenyum dihadapan Adam. Cawan kertas tinggi warna putih bergambar huruf M besar warna kuning di tarik perlahan ke sisinya. Air Coke disedut perlahan.

“Adam... saya tak nak kongsi mama dengan orang lain” luah Tasneem dalam nada suara perlahan. Wajahnya ditundukkan. Hampir seminggu lebih dia menahan rasa sendirian. Mama dah nak kahwin! Rupa-rupanya dalam diam mama masih berhubungan dengan bekas kekasih lamanya dan sekarang mereka nak mengikat semula kasih sayang yang terhenti beberapa puluh tahun dahulu. Entah kenapa selama ini dia tak dapat menghidu semua itu biarpun antara dia dengan Kak Long, dia lebih rapat dengan mama.

Hurmmm…bagaimanalah agaknya gerangan bakap bapa tirinya tu ye?  Biasa-biasa, bapa tiri ni garang, perengus! Itu belum lagi di ambil kira dengan sikap bakal adik beradik tirinya! Argghhhh..memikirkan semua itu hatinya rasa nak meletup. Makanya, rasa hati itu perlu cepat diluahkan segera. Tapi tidak tahu pada siapa dia hendak luahkan rasa hatinya. Pada kak Mastura? Tak mungkin! Kak Mas kan sekutu utama mama, malahan bakal pengapit pula tu. Salwa? Dia pun sama! Sekutu kedua mama! Awal-awal dah bagi nama nak jadi flower girl!

“ Hidup kita ni Afnan, mana-mana pun perlu berkongsi. Contohnya kalau kita pergi shopping complex, tandas awam kat situ kita kena kongsi dengan orang lain juga kan?”.

“ Itu soal tandas awam Adam. Saya bercakap pasal mama saya! Lepas ni, saya terpaksa kongsi mama dengan bakal suami dia dan juga bakal anak-anak tiri dia!”. Tasneem tarik muka. Salah tempat rupanya dia. Adam pun sama! Adam pun tak faham apa yang dia rasa!

“ Saya faham Afnan. Saya faham apa yang awak rasa.Tapi awak pun harus faham perasaan mama awak. Dah berpuluh tahun dia korbankan segalanya untuk membesarkan awak seorang diri. Tak salahkan kalau kali ni awak pula berkorban untuk dia? Kalau awak rasa awak perlukan dia dalam hidup awak, dia pun perlukan seseorang waktu awak tak ada di sisi dia.”

Tasneem terdiam. Hatinya sedikit terusik dengan kata-kata itu. Dengan nada suara yang tenang dan perlahan, kata-kata itu bagaikan masuk tepat ke dalam hatinya. Wajah Adam Naufal yang hanya tersenyum manis ke arahnya di renung dan tidak lama kemudian dia turut tersenyum. Hail ah Adam! Aura apa yang ada pada awak ni sampai boleh buat hati saya berubah  jadi macam ni?

***************

“ Kau nak cuti pergi mana ni? Lama kau cuti. Hampir seminggu”.

“ Balik kampong” balas Tasneem pendek.

“ Aku tak ada minggu depan. Aku kena pergi kursus,” jawab Syed Nadzhan perlahan. Surat cuti bertaip dihadapannya di tenung dari atas ke bawah. Kemas dan teratur saja ayatnya. Ini mesti tak lain Mastura yang tolong taipkan.

Tasneem mencebik. Oooo ye ke? Tak tanya pun!

“ Okeylah. Kau boleh cuti.”

“Terima kasih Dr.Syed!”. Tasneem senyum panjang sambil tarik nafas lega. Rasa tak sangka pula dapat minta cuti panjang semudah tu saja dari Dr.Syed biar pun tanpa notis awal. Nasib baik tak di amuk dek Dr.Syed!

“ Hmmm…kau balik kampong ni, cuti lama-lama nak bertunang ke?”.

Senyuman Tasneem berubah kelat. Terkerdip-kerdip matanya memandang ke arah wajah Dr.Syed. Dia ni kan, tak habis-habis dok ungkit pasal hal yang sama. Tunang..tunang. Dengan siapa pula aku nak bertunang? Adam? Kenapa dia tak suggest bertunang dengan dia je? Kan ke senang?

“ A’ah, ada majlis sikit. Ingatkan, nak ajak Dr.Syed datang tapi Dr.Syed ada kursus pula kan? Lain kali lah saya ajak Dr.Syed ye! Okeylah Dr.Syed, saya nak balik dulu. Selamat berkursus la ye! Assalamualaikum!”.

Syed Nadzhan hanya memandang sahaja gelagat Tasneem yang sedang menyanyi-nyanyi sambil mengemas barang-barangnya di atas meja. Gembira betul nampaknya dia sebab di beri cuti dan yang paling penting, sebab nak jadi tunang orang. Ohhh..bukan orang lain. Student masternya sendiri, Adam Naufal!

 Dia sedar mereka berdua memang rapat sejak akhir-akhir ini tapi dalam masa 2 minggu sahaja mereka dah ambil keputusan nak bertunang? Tak terlalu awal ke rasanya untuk semua tu? Ahh budak lurus bendul macam dia ni, apa yang di hairankan. Seketika, gadis itu berpaling bila selesai mengemas lalu melambaikan tangan ke arahnya dan berlalu pergi.

Syed Nadzhan mengeluh panjang. Dia rasa tak puas hati selagi kebenaran belum dapat dia pastikan. Betul ke budak ni cuti sebab nak bertunang dengan Adam?Tak kan lah kot! Adam! Cuba call Adam dan tanya!

“ Iye Dr.Syed. Ada hal apa Dr.Syed call saya petang-petang macam ni.”

“ Saya cuma nak inform pada awak yang minggu depan saya berkursus.”

“ Ooo..okey. Minggu depan, saya tak datang sana rasanya Dr.Syed,” balas Adam. Syed Nadzhan telan air liur. Perlahan. Wajahnya berubah tegang. Adam pun cuti juga? Jadi betul lah mereka berdua nak bertunang?

“ Saya ada seminar anjuran pihak universiti, jadi minggu lagi satu lah saya pergi sana dan jumpa Dr.Syed ye!”.

Akhirnya wajah tegang itu berubah bila senyuman terukir di bibirnya. Hisyhh budak Adam ni! Saja je nak buat adrenalin dia naik sekejap. Selesai mematikan perbualan, Syed Nadzhan termenung sendirian. Telefon bimbitnya dipusingkan berkali-kali di atas meja sambil berfikir. Kalau bukan dengan Adam, dengan siapa pula budak tu nak bertunang ?

Ya Allah ! Apa kau dah buat ni Nadzhan? Perlahan-lahan wajahnya ditundukkan ke lantai bilik. Seriously Nadzhan...you’re out of your mind!

*************

to be continue..............

p/s: pst..pst...okey tak? terhibur dengan gelagat Dr.Syed dan Anim? comment lah ye..kalau sudi...lagi banyak comment anda lagi semangat sya nak terus menulis..hihihii...oohhhh...okey..layankan wajah Dr.Syed Nadzhan bila dia senyum....hmmmm...idak la seram sangat bila dia senyum ye tak?


27 comments:

mizz acu said...

Hahahahaa.. Hitler tu da jth cinta kat tasneem la tuu

yuyu said...

Owhhh..esem la Inche Hitler ni. Mama anim nak kawen dgn sape?

So far cite ni semakin menarik!!!

Anonymous said...

baguih tu Dr Syed robot dh mula mengalami dan berperasaan spt manusia.he he he................

Anonymous said...

mama anim kahwin dgn bapa dr aleesha kah kah kah ....small world. he he he

AIFA BATRISYA said...

mizz acu : jatuh cinta tu blom laei kot...tp dah mula tukar persepsi tentang perempuan..maybe

yuyu @ kak ayu: encem kan Dr.Syed..hihii.tetiba tergedik pula ysa di sini..bila dia serius nampak smart..bila dia senyum say aterus mencair...

anon 1: dr.syed robot? hihihi...yup...dia mmg patut berubah jadi manusia

anon 2:tungguuu...if it's true...mmg perang dunia la..dua beradik tiri merebut cinta si robot hitler..huhuhu

lieda said...

sweetnyeee..mama aneem tu nk kawen ngan sape..ntah2 ayah Adam...lg ar dieorg rapat..jeles ar Dr.syed tu..hahahahaha

Anonymous said...

kan best..kalo yang bertunang tu dr syed n tasneem...

Anonymous said...

alahhhh..jgnlah...... mama anim kena kasi kahwin ngan papa dr aleesha lah baru panas skit tu dr aleesha tp dgn syarat matikan watak mama dr aleesha (cian plak nak kasi bermadu)

TETAPI .....

tlg jangan plak bagi kahwin ngan papa dr syed tau .......he he he

Anonymous said...

bkn nk kawin dgn papa dr.syed ke?kn papa dr.syed tgh brcinta skrg..alahai,kalo jd adik bradik tiri,perang sunia ke 3 la anim & dr syed..

Anonymous said...

gambar sebgai syed nadham senyum tu jambuuuuu sgtttttt................... tak sesuailah .........patutnya dr syed nadhan .kena lebih macho & matang, lebih jantan skit, maklumlah umur dah 30 ++++ dan termsuk spesies terancam. he he he

cheknie79 said...

syed da mkin len da skunk da mle nk siasat lak psl tasneem..heheheheheh..kot2 ayh syed 2 yg tng ngn mama tasneem x??mmg mkin best la cte nie..

Anonymous said...

as salam...wah,best jugak entry kali ni...waiting for the next entry...cepat sambung ya...lelaki dalam gambar tu ke dr.syed??hehehe:)

Anonymous said...

alah papa dr syed tgh bercinta ngan kak mas lah......................or kakak Adam ke ................jgn kasi mama Anim ngan papa dr syed tak best nanti buku tak tebal

Anonymous said...

but if kahwin ngan papa Adam ok jgak kemudian jgn maklum kat Dr Syed so dia terus panas bila tgk ngan Afnan n Adam rapat. .............biar robot tu tahu menghargai spesies perempuan ye. bior dia bersusah nak tackle Tasneem.

m said...

HANDSOME NYA DR.SYED!!!!!!! hahahahaha. aik? apasal susah hati pulak kalau anim tunang dengan adam..... okay apa.. bagai pinang di belah dua. next next next!!!! hehehe

Anonymous said...

Dlm gambar dr syed tu ada pompuan free hair kat blkg... Hahahahahahahahaha

mila said...

fuhh. dalam hati ada taman, tapi x nak mengaku... alahai syed....teruskan cite ni tau... tq...

Anonymous said...

best laa cite ni....pls pls pls post n3 br...hehe...
p/s: dr syed hensem

Anonymous said...

dr syed n aneem jadi adik beradik tiri cos mak n abah diaorang jadi kahwin

Anonymous said...

thumbs up!
saya suke saya suke! :)

Umi Anas said...

Dr Syed dh jatuh cinta kat Tasneem sebenarnya...tapi ego mengatasi segala..hahaha..taknak la mama Tasneem kawin dgan papa Dr Syed..tak best la..kalau dngan papa Dr Aleesya ok..baru konflik akan timbul..2 beradik tiri berebutkan Dr Syed..

hafiza suraya said...

kak aifa, best bangat cite ni.. i like hero yg mcm ni..hehe
akak sape mamat yg akak bayangkan tu namanya? hehe handsome betul si dr syed ni..haha

maiza said...

sedap mata memandang le wajah dr. syed ni. citer ni pun makin menarik. Rasa2 siapa ye yg bakal jd tunangan mama tasneem? anyway cpt2 sambung ye cik aifa & tak sabar menunggu utk memiliki KG

maiza said...

sedap mata memandang le wajah dr. syed ni. citer ni pun makin menarik. Rasa2 siapa ye yg bakal jd tunangan mama tasneem? anyway cpt2 sambung ye cik aifa & tak sabar menunggu utk memiliki KG

Anonymous said...

wah, syok aah citer kali nih.hhaahah. rase cam doktor syed dah in luv maah sama afnan. bile nk confess maah?hahahahahha. citer nih makin superb best aah. cepat2 sambung ek.makasih

RinsyaRyc said...

1. Nasib baik si anim cepat cover line . kalau x , tatau ape jadik . mau berkepul pakcik syed kalau Tasneem dngan jujurnya cakap -===>>dr. syed kan, x berminat dengan perempuan sbb.. dottdottdott.. (Rin faham sngt) hik3

2. wlupun adam naufal dak master, hensem tahap x hengat... lepas tu caring maring , dia lebih sesuai jdi teman tpi mesra. guardian angel maybe ? hehehehe!

3. seriously syed, awak dah fallin in lev with anim . boleh x awak sedar cepat2 ...??

Wild Cherry said...

kelakar la tgk gelagat anim n dr. syed ni... Dr. Syed sangat nsem bile tersenyum...

kak aifa, nanti tunjuk la gambar adam gak ek...

Jom borak!

 

******Ini nukilan hati aifa ***** Published @ 2014 by Ipietoon