Followers

Tuesday, February 14, 2012

Teaser Version Blog tentang si kembar


“Macam ni lah Luqman, untuk memudahkan cerita apa kata kau ceraikan saja Zara. Asalnya, dia memang patut kahwin dengan aku kan? Buat apa kau simpan perempuan yang kau tak sayang?”

“Siapa kata aku tak sayang? Aku sayangkan dia! Aku sayangkan Zara!” Luqman membentak. Dia bingkas berdiri lalu memeluk tubuh membelakangi Nuqman.

“Tepuk sebelah tangan, tak kan berbunyi Luqman. Zara tak sayangkan kau. Kata-kata cinta dan sayang yang selama ini dia lafazkan pada kau hanya sebab dia kelirukan aku dengan kau. Selama ni, dia setia di sisi kau hanya sebab dia bayangkan aku dalam  diri kau.Itu saja!”

“Kau bohong! Dari mana kau tahu semua ni?”

Nuqman senyum panjang sebelum dia turut berdiri di sisi Luqman.

“Zara yang jelaskan pada aku. Selama kau tak ada di sini, kami dah banyak kali keluar bersama. Kau tak percaya? Boleh tanya pada Dr.Iskandar. Dia sendiri nampak aku jemput Zara di fakulti. Terimalah kenyataan Luqman. Kau tetap Luqman, dan kau tak kan boleh gantikan aku sampai bila-bila. Walau apa pun, aku ucapkan ribuan terima kasih kerana sudi jadi ‘pengganti’ aku buat sementara. Sekarang, aku dah balik. Kau boleh pulangkan semula hak aku yang kau jaga.”

Luqman terpempan. Hatinya disentap. Tangannya menggeletar. Wajahnya terasa panas.Antara mahu percaya atau tidak dengan penjelasan Nuqman sebentar tadi.

“ Kenapa kau diam? Masih tak percaya? Buat pengetahuan kau, Zara yang usulkan supaya aku bercakap soal ni pada kau. Iyelah, dia kan perempuan. Tak kan lah soal kahwin cerai ni dia pula yang nak bercakap kan? Kau jangan risau, sebaik saja kau ceraikan dia aku akan segera nikahi dia. Aku akan bahagiakan dia sepertimana yang dia tak dapat rasa sewaktu dia bawah jagaan kau.”

p/s: anda pilih siapa? si luqman yang benar2 sayangkan Zara atau nuqman yang kembali menagih kasih Zara yang dahulu?

27 comments:

blinkalltheday said...

x suke la camni...pilih lukman..

Anonymous said...

saya nak luqman.. please.....

Anonymous said...

saya nak luqman.. please.....

Anonymous said...

saya nak luqman.. please.....

Anonymous said...

saya nak luqman.. please.....

nadzainal91 said...

nak luqman please....suke2 je nuqman srh luqman ceraikan zara...pe hak die

Isteri Khalifah Uthman said...

luqman...!!nyah kau dri sini nuqman..!

idA said...

plz luqman..biaqla zara ada disitu..agar dia boleh kasi takzirah kat nuqman..mefitnah dirinya..

RabaahJunaidi said...

apa kah hal zara nak pilih nuqman...
memang sah2x dah luqman suami yg sah akad nikah...
mana boleh nuqman buat mcm ni...

Anonymous said...

Jahatnya Nuqman... bencinya...
Nak Luqman gak...
Nuqman penipu....

chenta said...

si plih luqman..pe hal la plak nuqman wt cte cmni???isy3...hrp2 luqman xmlnting dan jgn p'cy ckp nuqman...snang2 dia tggal kn zara tme nkah dlu da hati nk zara blik...sy xstju ara ngn nuqman!!!!!

Anonymous said...

ada rcun tkus tak?nk bg si nuqman minum...jahat btoi bdak seko 2....

m said...

saya pilih LUQMAN...
jgn la si luqman ni percaya cakap nuqman. nape la nuqman ni jahat sangat!!!
bila keluar novel ni?

Anonymous said...

saya nak Luqman..
janganlah Luqman dan Zara bercerai.

Anonymous said...

bencinya nuqman...hrp luqman x percaya kta2 nuqman

noor said...

nak luqman jugak...xmo nuqman..

Anonymous said...

pilih ni ape?
zara mesti tahu siapa yg dia sayang
tolong jgn buat adik berdik kembar bertengkar hanya sekadar se org pompuan! mengapa harus bertelingkah?
betuk ke zara slalu kuar ngan nuqman?
f x betul mengapa adik kembar sanggup wat fitnah? pls kasi yg logik k!

harap luqman bertindak gunakan AKAL - jgn terus marah & menghukum perasaan zara!
kontraversi begini tak laku lagi!

-anticontraversi berlebihan

'alya_sara said...

nape jd camnie tak suke le Nuqman rosakkan kepercayaan Luqman pada Zara
harap2 Luqman tak terus percaya pd Nuqman...
Pls... biar le Luqman & Zara bahagia jgn le bg conflik yg berat2 pd rumahtangga diaorang ye Cik Aifa....

fiqa said...

of course lar nk luqman... nuqman tue dah jd history buat zara... yg pntg skrg, luqman lbey brhak ke ats zara... plishhh writer, xmo sad ending..x nk jg cerai2.. x suke... huhu...

intan fazlin said...

nak luqman,luqman,luqma..muktamad!!!!

Anonymous said...

kalo nak henti utk siapkan manuskrip..hentikan terus..jgn letak sikit2..tak puas lah

rya yuni said...

setuju dengan anonymous..kalau nk stopkn, stopkn je kak..lau cm ni rse x puaslh bce..asyik tertanye2 ape yg akn jdi..
papepon saye tetap pilih luqman. ble nk release ni??

erieka nesha said...

luqman!

kay said...

PLS MEMANG SUDI TERAMAT SANGAT NAK BACA SEDUTAN KG NI...

zuraidah said...

saya nak Luqman.....

Anonymous said...

saya nk luqman dgn zara.x maw nuqman.Dlu suke2 ati dia tggl zara time nk kawen,nasen luqman da klau x family dh malu bsr.

bulangerhana said...

aifa sy nak beli ebook KG boleh. Nak beli kat kedai dah x de lagi pun sy suka baca kat online. U jual lah cam penulis sara iman buat dia jual ebook kepada sesiapa yg ingin miliki secara online. Bagus tau mendapat sambutan yg berbaloi-baloi.

Jom borak!

 

******Ini nukilan hati aifa ***** Published @ 2014 by Ipietoon