Followers

Thursday, March 6, 2014

my dear, mr dimple

alhamdulillah...
sudah terbit....

sinopsis :

UMAR FALIQ. Kehadirannya secara kebetulan di majlis pertunangan Naim versi kejutan menjadi titik permulaan jodoh Umar Faliq bersama Sofea. Zarin Sofea tertipu dengan tindakan Puan Zahlia a.k.a si Angry Bird yang merupakan majikannya. Naim, anak si Angry Bird ini akhirnya ditunangkan dengan Umayra dan bukannya Sofea.

“Awak sendiri pun masih lagi belum boleh terima hakikat yang lelaki di dalam tu dah bertunang. Kalau awak tak boleh terima inikan pula ahli keluarga awak kan? Jadi… Alang-alang saya dah tolong awak tadi… apa kata, awak bagi saya teruskan?” – UMAR FALIQ.

“Awak… sedar tak apa yang awak cakapkan ni, Umar? Ini bukan perkara main-main, tahu? Ini melibatkan masa depan awak dan dah tentu-tentu masa depan saya. Awak sedia nak jadi tunang saya untuk selamatkan keadaan malam ni dan lepas kita bertunang, awak nak putuskan pulak? Macam tu?” – ZARIN SOFEA.

Tidak cukup dengan majlis pertunangan, kontrak perkhidmatannya pula ditamatkan tanpa budi bicara. Sungguh, Sofea rasa lemah. Dia hilang Naim, dia hilang kerja. Dunianya dah jadi terbalik dan semua disebabkan oleh kebencian si Angry Bird kepada Sofea!

Rentetan itu, bagaikan intuisi apabila si mr. dimple yang misteri muncul dan sentiasa ada tatkala Sofea dilanda tertekan jiwa dan hati. Biarpun bicara sang jejaka tidak banyak, tapi senyuman dan lesung pipitnya bagai pelembut hati Sofea yang lara.

Apakah penamat teka-teki punca kebencian Puan Zahlia kepada Zarin Sofea? Lalu siapakah yang mampu memiliki cinta Zarin Sofea? Adakah masih punya harapan untuk Naim? Ataupun Umar Faliq yang hadir sebagai cinta hati teruna buat si dara?
 
Terbitan : Penulisan2u
Harga : rm 24 semenanjung
rm 27 sabah/sarawak

9 comments:

NurAtiZa said...

Congrats dear....!!!

Anonymous said...

Waaa..x sbr nk peluk MDMD

Anonymous said...

Dah abis baca..@_@
Tahniah sis..
Kesian naim..

Safiah Ahmad said...

Tahniah. Akhirnya........ Penantian saya berakhir jua..... Tiba tiba rasa best jer hari nie. x sabar plak nk peluk satu.

cik ct payung said...

tahniah dik. dah 3 buah novel...and many more in the making, kan?

Anonymous said...

Congrats sis...lepas nie sambung ar kasih tiada ganti plak...

Anonymous said...

Dah habis baca...huhuhu rindu kat umar

Anonymous said...

Alhamdulillah dah habis baca.. best sesangat! congratesssss:)

-ANNUR-

ainul bariah ibrahim said...

Santai sungguh penceritaan MDMD..terhibur membacanya sebab karakter zarin sofea ade sket macam akak..so bila baca mcm line sendiri jerk..ahaks..anyway thanks for entertaining novel...teruskan berkarya dik..

Jom borak!

 

******Ini nukilan hati aifa ***** Published @ 2014 by Ipietoon