Followers

Thursday, August 29, 2013

Siapa mereka?


Dia gadis yang ceria, bersahaja dan akan cakap serta buat apa sahaja yang terlintas dek akalnya tanpa perlu fikir panjang. Dia kira, Naim adalah jodohnya tapi ketentuan Allah sebaliknya. Entah apa masalahnya, mem besar di pejabatnya memang tak pernah anggap dia sebagai pekerja, sebaliknya musuh. Gaya macam pernah berhutang berjuta-juta tapi buat donno tak nak bayar.Apa dia buat semua serba tak kena dimatanya.Tambah gawat bila si jantung hati yang ditunggu-tunggu selama ini ditakdirkan adalah anak mem besar. Perlu kah dia teruskan hubungan mereka kalau sah-sah mem besar@ si angry bird tak pernah suka padanya?


"Kita tak berjodoh Naim. Mungkin kita ditakdirkan berjumpa, suka sama suka tapi kahwin dengan orang lain.Sudah-sudahlah awak mengejar saya "

~Zarin Sofea @ Rin@Pia ~
 


Asalnya, dia lelaki dan anak yang baik. Tapi dek kerana pengaruh mamanya dalam menentukan aturan hidupnya buat dia berubah jadi lelaki yang berbeza. Baginya cintanya hanya satu, hanya untuk Sofea biarpun bertahun mereka berjauhan beribu batu dan ianya tetap kekal biarpun dia disuruh kahwin dengan menantu pilihan mama.

"Awak tak akan bahagia Sofea selagi bukan saya yang ada di sisi awak. Ke mana pun awak lari walau sampai ke hujung dunia pun saya akan cari dan cuba bahagiakan awak. Ini bukan janji, tapi pasti!"

-Naim Idham @ Am~

 Dia jenis lelaki yang tak banyak cakap.Bila ditanya,  lebih suka angguk dan kemudian tunduk dan bila diusik hanya senyum sambil tayang lesung batu di kedua-dua pipinya. Punyalah susah nak buka mulut gaya macam ada emas, kena tutup rapat-rapat takut orang dapat tahu. Dan kerana tabiatnya itu, tak banyak hal tentang dirinya yang dapat diteka. Tapi, yang Pia tahu dia bekerja di Cafe-Al-Faliq. Entah kenapa sejak pertemuan pertama di cafe, dia selalu ada...di waktu yang tepat dan diwaktu yang diperlukan.Kata orang, kalau selalu jumpa secara kebetulan, kerap pula tu...berjodoh! Tapi, sudi ke Pia berjodoh dengan lelaki yang penuh 1001 tanda soal di mukanya?


"Alang-alang saya dah tolong awak tadi…apa kata, awak bagi saya teruskan?Saya akan lindungi awak Sofea..insyaAllah, selagi diizinkan oleh-Nya"

~Umar Faliq ~



p/s: amacam..okey tak intro?ergghhh..serius tak reti.

6 comments:

idarohaina said...

Ok......suka

silvercoin said...

hoho.. sangat cute intro cenggituu.. nak piaa n umar lagi.. ke da dlm proses nk dicetak?? ngeeee~

NurAtiZa said...

Saya suka... Saya suka... ^_^

kak ida said...

terbaeklah...dik..dah nak keversi cetak ke...mamat dimple ni...

nurizzwo said...

Cepatla sambung....xsabo

Tengkubutang said...

beto kushairy.. heeee

Jom borak!

 

******Ini nukilan hati aifa ***** Published @ 2014 by Ipietoon