Followers

Wednesday, January 23, 2013

Sinopsis Meh, Sandar Pada Aku!

MEH, SANDAR PADA AKU! – Aifa Batrisya

Aku perlukan kau, sebagaimana kau perlukan aku. Tapi kenapa kita tak sedar semua itu?

Kata orang, tak kenal… maka tak cinta. Tapi kalau dah kenal, asyik nak menyakitkan hati sahaja… buat apa? -Afnan Tasneem

Dia, gadis yang ceria, jujur cuma kadangkala lurus bendul tak bertempat. Kehadirannya di institusi penyelidikan itu hanya sekadar memenuhi syarat kredit yang diperlukan untuk menyempurnakan pengajian peringkat ijazah pertamanya. Sangkanya, praktikal hanya sekadar bekerja sambil menimba pengalaman awal sebelum tempoh alam pekerjaan yang sebenar. Rupa-rupanya tidak.

Berdepan dengan spesies lelaki terancam yang macam bagus seperti penyelianya itu membuatkan hatinya sentiasa berasa panas. Buat itu tak kena, buat ini tak kena. Langsung tak ada gaya sedang menjalani praktikal. Asyik kena buli, adalah! Lelaki itu cuma pandai bagi arahan, tapi tunjuk ajar memang tak pernah ada. Matanya pula langsung tak beralih dari skrin komputer setiap kali berkata-kata. Macam bagus sangat!

“Kau letak otak kau kat mana ha? Kat lutut?”

“Kenapa Doktor Syed tanya saya macam tu?”

“Sebab kau buat kerja tak guna otak. Tapi guna lutut!”

Dalam marah, dalam herdik… tanpa sedar nama gadis itu sudah mula ada ruang dalam hati dan akal seorang lelaki bernama Syed Nadzhan yang selama ini dunianya kosong untuk kaum perempuan. Kehadiran Adam Naufal, anak didiknya yang selalu menjadi penyelamat gadis itu dengan senyuman dan bicara tenangnya membuatkan hati Syed Nadzhan yang mula terisi, rasa tergugat.

“Aku apa?”

“Tak ada apa-apa, Doktor Syed...”

“Aku tanya sekali lagi. Aku apa?”

“Errr… Doktor Syed kan handsome! Tentulah Doktor Syed tak suka perempuan macam saya yang biasa-biasa ni. Betul tak?”

Tapi rasa itu terhenti apabila mereka akhirnya ditakdirkan untuk duduk serumah.

Apakah pengakhiran kisah Afnan Tasneem? Berjayakah dia mengharungi tempoh praktikal di bawah seliaan lelaki itu dengan jayanya? Apakah hubungan sebenar di antara mereka berdua hingga memungkinkan mereka duduk bersama?

Tajuk: Meh, Sandar Pada Aku!
Penulis: Aifa Batrisya
Penerbit : Karyaseni
ISBN: 978-967-0246-39-0
Harga: RM22 (Semenanjung) // RM25 (Sabah & Sarawak)
MEH, SANDAR PADA AKU! – Aifa Batrisya

Aku perlukan kau, sebagaimana kau perlukan aku. Tapi kenapa kita tak sedar semua itu?

Kata orang, tak kenal… maka tak cinta. Tapi kalau dah kenal, asyik nak menyakitkan hati sahaja… buat apa?  -Afnan Tasneem

Dia, gadis yang ceria, jujur cuma kadangkala lurus bendul tak bertempat. Kehadirannya di institusi penyelidikan itu hanya sekadar memenuhi syarat kredit yang diperlukan untuk menyempurnakan pengajian peringkat ijazah pertamanya. Sangkanya, praktikal hanya sekadar bekerja sambil menimba pengalaman awal sebelum tempoh alam pekerjaan yang sebenar. Rupa-rupanya tidak. 

Berdepan dengan spesies lelaki terancam yang macam bagus seperti penyelianya itu membuatkan hatinya sentiasa berasa panas. Buat itu tak kena, buat ini tak kena. Langsung tak ada gaya sedang menjalani praktikal. Asyik kena buli, adalah! Lelaki itu cuma pandai bagi arahan, tapi tunjuk ajar memang tak pernah ada. Matanya pula langsung tak beralih dari skrin komputer setiap kali berkata-kata. Macam bagus sangat!

“Kau letak otak kau kat mana ha? Kat lutut?”

“Kenapa Doktor Syed tanya saya macam tu?”

“Sebab kau buat kerja tak guna otak. Tapi guna lutut!”

Dalam marah, dalam herdik… tanpa sedar nama gadis itu sudah mula ada ruang dalam hati dan akal seorang lelaki bernama Syed Nadzhan yang selama ini dunianya kosong untuk kaum perempuan. Kehadiran Adam Naufal, anak didiknya yang selalu menjadi penyelamat gadis itu dengan senyuman dan bicara tenangnya membuatkan hati Syed Nadzhan yang mula terisi, rasa tergugat.

“Aku apa?”

“Tak ada apa-apa, Doktor Syed...”

“Aku tanya sekali lagi. Aku apa?”

“Errr… Doktor Syed kan handsome! Tentulah Doktor Syed tak suka perempuan macam saya yang biasa-biasa ni. Betul tak?”

Tapi rasa itu terhenti apabila mereka akhirnya ditakdirkan untuk duduk serumah.

Apakah pengakhiran kisah Afnan Tasneem? Berjayakah dia mengharungi tempoh praktikal di bawah seliaan lelaki itu dengan jayanya? Apakah hubungan sebenar di antara mereka berdua hingga memungkinkan mereka duduk bersama? 

Tajuk: Meh, Sandar Pada Aku!
Penulis: Aifa Batrisya
Penerbit : Karyaseni
ISBN: 978-967-0246-39-0
Harga: RM22 (Semenanjung) // RM25 (Sabah & Sarawak)

15 comments:

my name is Gina said...

Sn in the house.. like 5 jutax...

my name is Gina said...

Sn in the house.. like 5 jutax...

Wild Cherry said...

xsabar nk pegang MSPA 2 ari bulan nnti... blh mntk autograf kak aifa

lee jee joong said...

dah kuar ke ?? anim dr syed? dah kuar ke ha :O wahhhhhhh :)

lee jee joong said...

dah kuar ke ?? anim dr syed? dah kuar ke ha :O wahhhhhhh :)

lee jee joong said...

dah kuar ke ?? anim dr syed? dah kuar ke ha :O wahhhhhhh :)

Aminah said...

cik penulis, udah bley order kat KS ke?

baby mio said...

EH X SABAR SAYA.

shaja muhamad said...

boleh order ke nie. :)

Anonymous said...

Cik penulis, baru perasan hari ni dh boleh order kat KS utk MSPA..dan dh order!Agak2 dpt tak sign Cik Aifa?
~ Aminah AR

Hidayah Hakimi said...

cik penulis nak share entry ni bloh nak letak kat blog? xsbar nak pergi cari novel ni.. kahwin gnti dulu best sangat :)

namzaman zaman said...

Assalammualaikum.. Salam ukhuwah.. I m new blogger.. Harap dapat beri tunjuk ajar bagaimana utk menjadi blogger yg baik

Aminah said...

Cik Aifa B, kak dh dpt MSPA smlm, tak sabor nk baca...sayang sekali mungkin bukan pembeli terawal coz takde sign CIk Aifa laaa :-(

Anonymous said...

hai aifa akak dah baca novel MPSA...aduhhhhhh bestnyaaaa. Tak puas la baca ..sambung la lagi...rasa mcm tergantung pulak. Tq sebab telah berjaya menamatkan penantian akak...alahai Dr syed
...kak ju

Anonymous said...

Kak dah dah baca MSPA.Best .Tahniah.kak zaliz

Jom borak!

 

******Ini nukilan hati aifa ***** Published @ 2014 by Ipietoon